Veel gestelde vragen over ADXL

Zeker weten dat ADXL iets voor jou is? Bel 085 5000 800
Waarom lokaal adverteren?

Als ondernemer wil je geen geld verspillen aan dure, landelijke advertenties terwijl je lokaal opereert. Je wilt graag je doelgroep in je directe omgeving bereiken, want die bepaalt je omzet.

Ook voor een landelijke ondernemer, met verschillende vestigingen, kan het interessant zijn om per vestiging een persoonlijke boodschap te communiceren. Hiervoor biedt ADXL een retailpropositie aan.

Door lokaal te adverteren creëer je aanwezigheid en herkenning. Hierdoor komt je (commerciële) boodschap nóg sterker binnen bij (potentiële) klanten.

Waar wordt mijn advertentie getoond?

Je kunt zelf aangeven waar jouw advertentie vertoont moet worden. ADXL stelt dat dan zo in. Jouw advertentie komt dan in jouw egio te staan op desktop, laptop, tablet en mobiele apparaten. ADXL plaatst jouw advertentie (met geselecteerde criteria) op alle noemenswaardige (Known) websites. Wij plaatsen geen advertenties op ‘Unknown’ websites. Hierdoor kunnen wij je altijd laten zien op welke websites jouw advertentie is vertoont.

Mensen die zich binnen een straal van (minimaal) 1 km rondom jouw gewenste locatie bevinden, zien de advertentie op verschillende apparaten terug. Het is maar net op welke websites de personen uit jouw regio aan het surfen / kijken zijn.

Wat wil je bereiken met jouw advertentie?

Een advertentie maak je niet zomaar. Je wilt iets bereiken met jouw boodschap. Wat wil je dat men doet als ze jouw advertentie zien?

Er zijn verschillende mogelijkheden:

 Ik wil dat meer mensen zich bewust worden van mijn bedrijf.

Lokale bekendheid: mensen in de buurt informeren over je onderneming.
Regionale bekendheid: mensen in een bredere omtrek informeren over je onderneming.

 Ik wil (nieuwe) klanten vinden

Klikken naar je website: mensen aanmoedigen om je website te bezoeken en meer informatie te lezen over hetgeen jij aanbiedt.
Bellen naar je onderneming: mensen aanmoedigen meer informatie op te vragen over hetgeen jij aanbiedt via persoonlijk contact.
Mailen: mensen aanmoedigen meer informatie op te vragen over hetgeen jij aanbiedt via de e-mail.
Betrokkenheid vergroten: het aantal fans van je onderneming (op Facebook) vergroten.

 Ik wil de verkoop van mijn producten of services stimuleren

Koop stimuleren: mensen naar je onderneming trekken met een speciale aanbieding die je toont in je advertentie

 Overig

Personeel werven: nieuwe medewerkers ontmoeten voor je onderneming

Voor het vergroten van je (naams)bekendheid heb je een andere boodschap nodig dan een actie waarin je een product of dienst wilt verkopen.

Waarom ook mobiel zichtbaar?

In Nederland hebben we per persoon gemiddeld 3,6 mobiele apparaten in ons bezit.

81% van de Nederlanders van 18 tot 80 jaar bezit een smartphone.

We maken we steeds meer gebruik van mobiel: het lezen van nieuws, social media gebruik, maar ook bij de oriëntatie en aankoop van producten en/of diensten.

Het aantal ‘mobile addicts’ (die meer dan 60 keer per dag hun mobiele device checken) is het afgelopen jaar met 123% gestegen.

En niet te vergeten: door mobiel gebruik kunnen we de locatie van de gebruiker volgen. Op die manier kunnen advertenties heel gericht binnen een gewenste regio getoond worden.

Zo ook met ‘lokaal adverteren op ADXL.nl’.

Waar moet mijn advertentie aan voldoen?
  • Teksten moeten goed leesbaar en in correct Nederlands geschreven zijn.
  • De inhoud is accuraat, correct en begrijpelijk voor de doelgroep.
  • Afbeeldingen zijn toepasselijk, duidelijk en rechtenvrij.
  • Contactgegevens zijn relevant, kloppend en actief.
  • Getuigschriften, attesten en verklaringen berusten op waarheid.
  • De identiteit van de adverteerder wordt duidelijk gecommuniceerd middels een (organisatie)naam en/of logo.
  • Je dient als adverteerder te beschikken over alle wettelijke rechten voor de verspreiding van alle informatie en beelden in de advertentie.
  • Een relevante landingspagina die aansluit op de inhoud van de advertentie en volledig voldoet aan onze advertentievoorwaarden.
  • Het artikel of de dienst die in de advertentie wordt aangeboden kan via de landingspagina verkregen worden indien dit in de advertentie geïmpliceerd wordt.
  • De reclame moet ten allen tijde voldoen aan de regelgeving van de Reclame Code Commissie.

ADXL.nl behoudt het recht om advertenties te allen tijde af te keuren.

Wat is niet toegestaan in een advertentie?

Reclame voor seks, pornografie, erotiek, soft- en harddrugs of druggerelateerde producten, tabak of tabak-gerelateerde producten, sms-abonnementsdiensten, illegale software, onveilige voedingssupplementen, misleidende financiële diensten, producten die primair ontworpen zijn om bepaalde wetten te omzeilen en andere illegale producten en/of diensten.

Misleidende reclame waaronder advertenties die impliceren onderdeel te zijn van ADXL.nl.

Agressieve reclame waaronder advertenties die oproepen of aanzetten tot discriminatie, geweld of andere strafbare feiten.

Het gebruik van inhoud zonder daar toestemming voor te hebben, die inbreuk maakt op (intellectuele eigendom) rechten van derden, of op een andere wijze wettelijk niet is toegestaan.

Aanstootgevende, controversiële of ongepaste inhoud die als kwetsend kan worden ervaren inclusief negatieve uitlatingen over personen, organisaties of andere groepen.

De plaatsing van vertrouwens-, kwaliteits- of ander soortgelijk labels zonder dat daarvoor de vereiste toestemming is verkregen.

Overtreding van de regelgeving vastgelegd door de Reclame Code Commissie.

ADXL.nl behoudt het recht om advertenties te allen tijde af te keuren.

Voorwaarden op ADXL.nl

De Algemene Advertentievoorwaarden van ADXL kun je downloaden als pdf.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Jouw advertentiecampagne kun je bij ADXL betalen met iDeal. Je ontvangt aan het begin van de campagne (voor de start) een factuur die je online kunt betalen.

Je kunt contact opnemen met het ADXL team via support@adxl.nl  of 085 – 5000 800 als je over de betaalmogelijkheden vragen hebt.

Kan ik ook meerdere banner (for)maten tegelijk inzetten?

Je kunt meerdere advertenties / banner formaten tegelijk inzetten. ADXL kan ondersteunen in het bedenken van de uiting en de productie van de advertentieset. ADXL werkt met de IAB standaarden.

  • 300×250 – rectangle
  • 336×280 – large rectangle
  • 120×600 – skyscraper
  • 300×600 – wide skyscraper
  • 160×600 – large skyscraper
  • 728×90 – leaderboard
  • 970×250 – billboard
  • 468×60 – banner
  • 320×50 – leaderboard mobile
Hoe zorg ik dat mijn advertentie zo goed mogelijk presteert?

Als jouw doelstelling duidelijk is dan kun je de advertentie gaan maken. Ondanks de steeds persoonlijkere boodschap van je advertentie, zijn er wel een aantal voorkeuren van de klant waar je rekening mee kunt houden tijdens het maken van een (online) marketinguiting, te weten:

 Titel: gebruik een bondige titel die je service of product omschrijft. Bijvoorbeeld: Blijf op de hoogte, Gratis interieur advies, Tweede kopje koffie gratis, …

 Tekst: Communiceer je boodschap kort en bondig. Wat is je kernboodschap? Probeer niet te veel te vertellen in één boodschap want dat lijdt af.

 Call to action button: Gebruik een sterke call to action (CTA) om mensen te verleiden tot een vervolgactie. Bijvoorbeeld: Laatste kans, Reserveer nu, Op is op, Schrijf je gratis in, Klik hier, …

 Beeld: Upload een goede foto van je product of dienst. Houd er rekening mee dat de foto langwerpig moet zijn en liggend wordt weergeven. Je kunt ook gebruik maken van beelden van derden, maar het is persoonlijker om eigen beelden te gebruiken.

Contact ADXL Team

3 + 10 =