Telefoon

085 5000 800

Contact

support@adxl.nl

Telefoon: 085 5000 800

NIEUWS

Cookies zijn verleden tijd, maar dat wist ADXL natuurlijk al!

door | jun 29, 2021 | Display, Uncategorized

Google heeft aangekondigd dat het de stopzetting van cookies (cookieless) van derden nog eens met twee jaar zal uitstellen. Op dezelfde manier waarop hun eerste aankondiging anderhalf jaar geleden de industrie aanzienlijk ontwrichtte, zal het nieuws, hoewel niet onverwacht, veel adverteerders, bureaus en uitgevers ertoe aanzetten hun strategie opnieuw te evalueren.

Bij ADXL zijn we gericht op het creëren van toekomstbestendige oplossingen die klanten kunnen ondersteunen tijdens disruptieve transformaties zoals deze.

Wat betekent deze verandering op hoog niveau voor ons en onze klanten?

  1. Dit is goed nieuws voor de industrie

De industrie heeft nu de tijd om het beste van twee werelden te realiseren. We kunnen de reis voltooien die we allemaal zijn begonnen sinds Google hun plannen voor het eerst aankondigde om een ​​aanzienlijk verbeterd, robuuster adtech-ecosysteem te creëren. Bouwen op hoogwaardige first-party-gebaseerde mogelijkheden/data, minder fraude en superieure transparantie van het supply-pad – gecombineerd met de voortdurende ondersteuning van cookies van derden waar ze zinvol zijn en waarde blijven leveren.

  1. 50% van het internet is al overgestapt van cookies van derden

Hoewel Chrome een dominant deel van het web uitmaakt, ontwikkelde andere technologieën het afgelopen jaar first-party geleide oplossingen voor adverteerders en uitgevers, waardoor ze opnieuw kunnen worden geactiveerd in Safari en Firefox. De vertraging van het Sandbox-initiatief biedt ons en onze klanten extra tijd om in 2022 een volwassen en geschaalde oplossing te creëren.

  1. De weg vooruit blijft duidelijk en zal sterk afhankelijk zijn van first-party ID’s

Toen Chrome’s eerste afschaffing van de cookies van derden werd aangekondigd, vroeg de industrie in het algemeen: “Waarom hebben we dit niet eerder gedaan?” bij het migreren van uitgevers naar first-party ID’s. Betere gegevensbescherming, directere relaties, ID’s met een langere levensduur zijn allemaal belangrijke voordelen.

Meer weten over het cookie loze tijdperk en de eventuele gevolgen voor jouw bedrijf?

Bel ons dan gerust op 085 5000 800 of gebruik ons contactformulier.

 

 

Open chat